Mark Dzirasa: „Úspěch a logika? Zapomeňte, co vás učili!“ - spolupráce na článku

15.03.2018 12:43

Mark Dzirasa je podnikatel, spisovatel, korporátní trenér a kouč, duchovní mentor. Za 24 let své kariéry přednášel pro více než sto tisíc posluchačů. Je spoluautorem dvou knižních bestsellerů „MARK DZIRASA 21 DNŮ“ a „MARK DZIRASA CESTY POZNÁNÍ“. Jeho programy patří mezi špičku osobního rozvoje.

Začínal v devadesátých letech a s mantrou „čím víc schůzek, tím víc peněz“ pracoval skoro dekádu a půl na plný plyn. Za svou obchodní kariérou nařídil po Česku a Slovensku tři čtvrtě milionu kilometrů a prvních devět let vůbec nejel na dovolenou. Později začal poznávat, že nejen neustálá činnost plodí výsledky. Dnes se věcí podle svých slov jen lehce dotýká a úspěch jako by přicházel sám. Je bezprostřední, veselý a uctivý. Z principu si s každým tyká, jsme si přece jako lidé přirozeně blízko. Byli jsme na něj čtyři, viděl nás poprvé, a přesto nás všechny oslovoval křestními jmény. „Andrew Carnegie si prý pamatoval jména a obličeje svých deseti tisíc zaměstnanců. Já znám podle jména něco přes sedm tisíc. Jde to,“ směje se. To je ostatně Markova mantra: „Všechno jde. Všechno je možné.“ Je o tom natolik silně přesvědčen, že i vy v jeho přítomnosti na chvíli zapomenete, co vám kdo o světě nakukal, a uvěříte.

Marku, existuje podle tebe přímá úměra mezi výkonem a úspěchem? Jako člověk, který tíhne ke spiritualitě, byl jsi vůbec někdy obchodníkem, který svůj úspěch podmiňoval čísly?

Ano, byl jsem přesně takovým obchodníkem. Moje kariéra začala v 90. letech a jedním z klíčových pilířů celého tehdejšího učení o dosahování úspěchu bylo, jak sebe a svůj tým vyšponovat k maximálnímu výkonu. Většina leaderů obchodních organizací, stejně jako motivační spíkři, stále vyzývali především ke zvýšení úsilí. Tehdy populární kniha Franka Betgera, nejúspěšnějšího pojišťovacího agenta na světě, propagovala vedení statistik a kladla přímou úměru mezi množství schůzek a počet uzavřených obchodů. Všechno bylo hodně o výkonu, o tom nacpat si diář od rána do večera. Vedli jsme si statistiky. Škrtali jsme všechny víkendy a každý den plnili diáře do pozdních večerních hodin. Dokonce jsme měli tendenci přistupovat s despektem ke kolegům, kteří nepracovali dost hodin týdně. V mnoha organizacích ještě taková kultura dnes přežívá, někde je ještě velmi silně přítomná, nicméně ustupuje.

Proč si pořád myslíme, že čím víc aktivit, tím víc schůzek a tím víc výsledků?

Je to o většinové představě, že výsledky pochází především z aktivity, že výsledky jsou produktem činnosti. Což na určité úrovni může být pravda. Více schůzek často opravdu přinese více prodejů, dnes bych to ale přímo takto svůj tým neučil. Tehdy to bylo mé zaklínadlo, na kterém jsem postavil první výsledky. Byly ale vydřené. V první dekádě svého snažení jsem si v nejlepších obdobích vydělal obchodem jako zaměstnanec a zároveň podnikatel měsíčně zhruba roční průměrnou mzdu.  Takže pravda je, že to fungovalo, ale byl jsem sedřený. Dnes ovšem takové peníze vydělám za jeden den a bez velké námahy, bez únavy, bez honění.

To, co jsi tehdy vydřel měsíčně, vyděláš dnes denně. Jak to?

Není to totiž primárně o tom, že aktivita plodí úspěch. Mindset je to, co přináší úspěch. Je to mentální nastavení, způsob přemýšlení, vibrace, naladění, úhel pohledu, duševní postoj, způsob uvažování, konstrukce myšlení… Je jedno, jak to nazýváš. Funguje tedy honba za výsledky? Ano, také. Vyzkoušel jsem si to v dekádě života, kdy jsem 29 dní v měsíci dělal i 15 hodin denně. A výsledky jsem měl. Daň, kterou jsem za to zaplatil, byla však naprosto extrémní.

Celý článek si přečtěte zde

Zpět

Kontakt

Monika Součková

+ 420 723 833 733

O mně

  • Monika Součková Monika Součková

    Chcete zkvalitnit svůj život? Rozvíjet se a růst? Začít psát novou, lepší a krásnější kapitolu svého života? Jste ve správný čas na správném místě. 

    Více o Monice zde

Newsletter/Vše se dozvíte jako první

Chci odebírat zajímavé novinky a články:

Monika Součková © 2016. Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode